Festicode
Over Festicode
Festicode is een innovatieve start-up die oplossingen ontwikkelt voor de evenementenbranche, met een focus op het beheren van accreditaties, voorraden en planningen.
Uitdaging
Het bedrijf zocht naar een duidelijke commerciële strategie om hun product effectief in de markt te zetten en de juiste eerste klanten buiten het netwerk van de founders aan te trekken, met een duidelijke voorkeur voor betaalde voetbalorganisaties (BVOs). Reden daarvoor is dat Festicode al samenwerkt met BVOs zoals FC Twente.
Aanpak
Samen hebben we een go-to-market plan opgezet, inclusief een outbound salescampagne met gepersonaliseerde mail-pitches en telefoonscript.
Resultaat
Festicode heeft nu een gestructureerde salesaanpak en heeft met meerdere BVOs in België & Nederland meetings weten te boeken die ze hopen om te kunnen zetten naar betalende klanten.
Website
Jobanizer
Over Jobanizer
Jobanizer ontwikkelt slimme software die het vervullen van vacatures eenvoudiger maakt voor zowel bedrijven als kandidaten. Het doel: werkgevers helpen sneller de juiste mensen te vinden én kandidaten de baan die echt bij hen past.
Uitdaging
Na de naamswijziging van Let’s Zoip naar Jobanizer stond het team voor een cruciale fase. Een nieuwe naam vraagt om een heldere positionering én een sterk salesproces. De behoefte lag vooral bij het scherper formuleren van de propositie en bij het verbeteren van de manier waarop gesprekken tot een succesvolle deal worden afgerond.
Aanpak
Samen met het team heb ik de waardepropositie verfijnd en vertaald naar een gestructureerd salesproces. Dat proces is opgedeeld in duidelijke stappen, elk met een concreet doel, zodat gesprekken met prospects overzichtelijker en effectiever verlopen.
Resultaat
Jobanizer beschikt nu over een heldere propositie én een praktisch salesproces dat echt werkt. Het team ziet dat de meeting naar klant ratio flink is verbeterd. Waar voorheen gesprekken vaak bleven hangen in interesse, leiden ze nu sneller tot concrete samenwerking. Win-win, voor Jobanizer én hun klanten. En dat is precies waar Jobanizer voor staat: eenvoud, helderheid en resultaat.
Website
Nijmeegseballen
Over Nijmeegseballen
Nijmeegseballen verkoopt gedetailleerde kerstballen van iconische lokale gebouwen via haar webshop en via een aantal lokale winkels.
Uitdaging
Om echt te groeien wilde Nijmeegseballen ook B2B aan Nijmeegse bedrijven gaan verkopen, maar wist alleen niet hoe.
Aanpak Ik heb geholpen met het neerzetten van een tweeledige strategie, waarbij enerzijds Nijmeegse bedrijven benaderd werden met de vraag of ze hun personeel een kerstbal cadeau wilden doen. De tweede strategie was het benaderen van de grootste Nijmeegse bedrijven met de vraag of zij volgend jaar samen met Nijmeegseballen een eigen kerstbal wilden ontwerpen.
Resultaat
Nijmeegseballen heeft meerdere B2B bestellingen ontvangen en ook meerdere opdrachten weten te krijgen voor het gezamenlijk ontwerpen van een kerstbal, wat een gegarandeerde omzet betekende.
Website